Viktig melding om sommerleiren

Det nærmer seg med stormskritt uke 28 og uke 29. Allerede neste lørdag (4. juli) så skal det etter planen smelle i gang. Vi trenger derimot å vite litt om hvem som kommer og ikke. Vi satser på å få "samlet" aktvitet, ikke mange dager med lite aktivitet.

Publisert: 28. juni 2009 0

Bilder fra fredagens W&W

Det har allerede kommet ut mange bilder fra fredagen på Wings and Wheels sin hjemmeside. Vi melder om kjempedag fredag, med mye folk og god stemning. Trykk på les mer for å se bildene.

Publisert: 27. juni 2009 0

Wings and Wheels er straks igang!

Da nærmer det seg, og vi kan se at vi har værgudene på vår side i år. Det ser ut til at det vil bli temperatur fra 15 grader på natten til 27 på dagen, så ta med solkrem. Se værvarsel på høyresiden av siden. Vi venter tidlig innrykk på fredag, så ta bil, motorsykkel, fly og gode venner å ta dere en tur. Vi minner om at vi har fint serveringssted med god mat og frisk drikke.

Publisert: 26. juni 2009 0

Wings and Wheels arbeidsoppgaver/briefing

Her følger en kort gjennomgang av hva som vil bli gjennomgått på briefing for flyplassteamet under Wings and Wheels. I bunn av artiklen kan vaktlista lastes ned i excel format.

Publisert: 22. juni 2009 0

Siste flydag før W&W

Idag søndag var det siste flydag før Wings and Wheels neste helg. Terje, Simen, Anders, Ole Vidar og Knut Ivar var samlet for å få til litt flyging. Desverre kom regnværet fortere enn forventet og det ble kun en drøy timestur på Anders.

Publisert: 21. juni 2009 0

Hvem stiller på Wings and Wheels?

Det er om litt over en uke klart for årets Wings and Wheels på Lunde. 26. til 28. juni er dagene man bør sette av i år. Vi i Nome Flyklubb trenger nå å vite hvem som stiller opp denne helgen for å hjelpe klubben med alt som skal gjennomføres denne helgen.

Publisert: 18. juni 2009 0

Våren i bilder på Lunde, del 2

Vi lovet flere bilder fra Lunde i vår. Her er endel flere bilder som Ole Vidar Homleid har tatt i løpet av noen mai helger. Vi begynner å få noen bilder ute på nettsiden vår nå. Likevel har vi langt å gå. Derfor lover vi at fler kommer etterhvert.

Publisert: 16. juni 2009 0

Våren i bilder på Lunde, del 1

Noen bilder har det blitt tatt på Lunde i år. Her er noen av dem. Disse er fra de aller første helgene i mai. Senere kommer det bilder fra pinsehelga i en del 2. Vi satser videre på å få fylt godt opp med bilder på sidene våre ettersom dette er god reklame for nye medlemmer og ikke minst interessant og gøy for oss gamle i "gamet".

Publisert: 11. juni 2009 0

Dugnad for Wings and Wheels til helga!

Førstkommende fredag og lørdag er det dugnad på Lunde flyplass før årets Wings and Wheels treff. Vi håper så mange som mulig møter opp slik at det som trengs blir gjort og plassen blir klar til W&W helgen i slutten av juni.

Publisert: 10. juni 2009 0

Avis fra Lågendalen på besøk

Nettavisa for Lågendalen, ilaagendalen.no var søndag på besøk på Lunde flyplass for å gjøre en aldri så liten reportasje om klubben og seilflyging. Terje tok journalist Jan Thorstein med på en liten tur. PS! Nyhetssaken er foreløpig ikke klar, så vi anbefaller å sjekke innom jevnlig på avisa.

Publisert: 03. juni 2009 0

Rapport fra pinsehelga

Alt lå til rette for en kanonhelg i Lunde i pinsa. Det er nemlig ikke ofte man kan skilte med tre dager med knall blå himmel og bortimot 30 grader i skyggen. I helgen ble også flere nye potensielle elever tatt med i luften for første gang.

Publisert: 03. juni 2009 0

Alt klart for flyging til helga

Alt er klart for flyging til helga på Lunde. Banen er bra, flyene er klare og det er meldt om kjempevær med full sol hele helga og oppimot 25 grader. Vi har instruktør og slepeflyger både lørdag og søndag, derfor er det igrunn lite å lure på. Lunde er stedet denne pinsehelga.

Publisert: 28. mai 2009 0

Sommerleir nærmer seg med stormskritt

Det er kun en halvannen måneds tid til sommerleir på Lunde. Nome Flyklubb satser på å få til en ukes flyging. Så har du lite ferieplaner i sommer så vet du hvor du skal tilbringe hvertfall en uke av sommeren.

Publisert: 25. mai 2009 0

Fullt trøkk på Lunde flyplass

Det var i dag, lørdag flyging for andre gang for året på Lunde. Fem - seks medlemmer var ivrige på å få noe luft under vingene. Selv med en noe våt bane så ble det i alt en perfekt dag på Lunde.

Publisert: 23. mai 2009 0

Wings and Wheels nærmer seg

Årets program for Wings and Wheels nærmer seg ferdigspikret. For oss flygale i Nome Flyklubb så kommer det en riktig godbit fra våre naboer i Sverige. JJ Airshow stiller med sin Sukhoi 29.

Publisert: 07. mai 2009 0

Nytt utseende for Nome web

Etter at det gamle blå utseende var preget av endel "ikke-relaterte" Nome bilder og en noe skarp blå farge over det hele, så fremstår nå Nome Flyklubbs nye hjemmesider med flere Nome Flyklubb bilder og et mildere utseende generelt på siden. Håper det hele faller i smak!

Publisert: 07. mai 2009 0

Årets første dugnad gjennomført

I strålende vær ble årets første dugnad gjennomført på Lunde flyplass igår lørdag. Fem personer trådte til og bidro til at mye ble klart i løpet av få timer. Det står også igjen endel som bør gjøres i løpet av de neste ukene.

Publisert: 26. april 2009 0

IGG Modellseilflytreff

Vi får også i år besøk av IGG stor seilfly modeller helga 1-3 mai. Dette er de virkelig store og detaljerte modellene opp til en halv skala. Det er absolutt anbefalt et besøk på flyplassen denne helga.

Publisert: 20. april 2009 0