Julebord - Lørdag 23. november

Vi har gleden av å invitere deg til julebord i Nome Flyklubb, lørdag 23. november kl 17:00. Den store begivenheten finner sted i klubbhuset vårt, og det vil bli servert juletallerken med dessert. Drikkevarer ber vi dere ta med selv. Påmelding utføres i bunn av selve artikkelen.
Foreløpig påmeldte: 12 stk.

Publisert: 03. okt. 2019

Påmelding til dagskurs for ungdom Torsdag 11 juli

Skriv inn denne adressen for påmelding:
www.nomeflyklubb.no/dagskurs

Publisert: 07. juli 2019

Kanal Glide, Lunde 18.-21. juli 2019

Nome Flyklubb/seil ønsker deg velkommen til fire dager med Norgescupkonkurranse på Lunde flyplass fra torsdag 18. til og med søndag 21. juli. Om det ikke passer å være med alle dager, kom å fly de dagene du kan!

Publisert: 20. juni 2019

Bli med på teorikurs seilfly

Vi har så smått begynt å drømme om en tidlig seilflysesong i 2019, og mens vi venter på dette, gjør vi oss klare ved å holde teorikurs for seilfly. Vi vil ha med deg også, så sjekk vårt oppsett og ble med på en hyggelig kurskveld du også.

Publisert: 04. mars 2019

Agenda for årsmøtet lørdag 9. mars 2019 kl 12

Vedlagt agenda for årsmøtet lørdag 9. mars 2019 kl 12. Saksdokumenter som årsberetning, regnskap, budsjettforslag mm. kan fås på forespørsel til anders@bergane.no. Merk at disse uansett sendes ut til medlemmene i etterkant av årsmøtet sammen med referat.

Publisert: 02. mars 2019

Årsmøte lørdag 9. mars kl 12

Nome Flyklubb inviterer til årsmøte lørdag 9. mars kl 12. Forslag som skal behandles på årsmøtet, må være sendt til styret senest to uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag til årsmøtet gjøres tilgjengelig senest én uke før årsmøtet.

Publisert: 02. feb. 2019

Hvor god er en opplevelse hvis den ikke kan deles?

Vår klubb er bygd opp på samarbeid rundt en felles nysgjerrighet for å lære å fly, og å dele denne kunnskapen videre til nye nysgjerrige medlemmer og venner. Dette gjør at vi i vår klubb har stor glede i andres selvrealiseringer, med de opplevelser og eventyr flygingen byr på hver sesong.

Publisert: 26. jan. 2019

Nordisk Seilflydag 25. august kl 11:00 - Åpen flyplass

Folkens, 25. august er det Nordisk seilflydag, da holder de aller fleste seilflyklubber i Norden åpen flyplass, hvor du kan få være med på en billig seilflytur og få all informasjon du ønsker om seilflysporten og hvordan du kan begynne på kurs selv.

Publisert: 15. aug. 2018

Sesongstart torsdag 10. mai

Vinteren har vært hard og lang, men nå nærmer det seg styggfort. Torsdag 10. mai kl 11 (kristihimmelfartsdag) arrangerer vi oppstartsdugnad i Lunde. Om banen er bra satser vi på å fly lørdag 12. mai.

Publisert: 28. april 2018

Agenda for årsmøtet lørdag 3. mars kl 12

Vedlagt agenda for årsmøtet lørdag 3. mars kl 12. Saksdokumenter som årsberetning, regnskap mm. kan fås på forespørsel til anders@bergane.no. Merk av disse uansett sendes ut til medlemmene i etterkant av årsmøtet sammen med referat.

Publisert: 24. feb. 2018

Terje Aasane til minne

Onsdag 10. januar mottok vi det triste budskapet om at mangeårig medlem, flyger og ildsjel i Nome Flyklubb, Russian Warbirds og Grenland Flyklubb, Terje Aasane, rett over midnatt onsdag 10. januar 2018 hadde gått bort.

Publisert: 01. feb. 2018

Årsmøte lørdag 3. mars kl 12

Nome Flyklubb inviterer til årsmøte lørdag 3. mars kl 12. Forslag som skal behandles på årsmøtet, må være sendt til styret senest to uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag til årsmøtet gjøres tilgjengelig senest én uke før årsmøtet.

Publisert: 31. jan. 2018

Infomøte seilflylappen

Vi inviterer til informasjonsmøte om seilflylappen lørdag 13. januar kl. 12.00 i klubbhuset vårt.

Publisert: 31. des. 2017

Hederstegn til Terje Aasane

Under en høytidelig tilstelning på klubbens julebord lørdag 18. november ble vår egen Terje Aasane tildelt seilflyseksjonens hederstegn. Vel fortjent, Terje!

Publisert: 25. nov. 2017

AVLYST - Akrobatikk-NM i Seilfly

Pga. særs dårlige værprognoser har vi valgt å avlyse kommende helgs NM. Trist men alle værtjenestene, inkludert flymet, er enige om at det var en riktig avgjørelse.

Publisert: 05. sep. 2017

Åpen Flyplass - søndag 20. august

Vi har gleden av å ønske alle velkommen til Åpen flyplass - søndag 20 august fra kl 11:00. Vi håper at så mange som mulig tar turen for å ta en titt på flyene våre og i det hele tatt bli kjent med hvordan vi opererer utfra Lunde Flyplass.

Publisert: 17. aug. 2017

Kanalglide 2017

Velkommen til Kanalglide 2017! Vi flyr i tidsrommet 20. til og med 23. juli 2017.

Publisert: 23. juni 2017

Introkurs i seilflyging 15-16. juli

Vurderer du å ta seilflylappen? Nome Flyklubb drar 15-16 juli igang en introkurs-helg for deg som vil gi denne hobbyen en seriøs sjanse. Vi tilbyr 3 flyturer som gjennomføres lik starten på seilflygerutdannelsen, i tillegg får du en motivasjonstur hvor du blir slept til 1000m høyde og får være med på litt akrobatikk hvis ønskelig. Alt dette sammen med en instruktør, og til en meget hyggelig pris: 3000kr!

Publisert: 09. juni 2017