Maule'n på 50 timer på Geiteryggen

Flyklubbens slepe- og motorfly er for tiden på Geiteryggen for 50 timers sjekk. Terje med hjelp av Anders og Vebjørn har idag tatt det aller meste av det som skal utføres på 50 timeren. Imorgen tirsdag regner vi med at vi flyr Maule'n opp til Lunde igjen og kvitterer for utført 50 timer.

Publisert: 23. juli 2012 0

Enedelig sommerleir i Lunde!

Sommerleiren smalt endelig i gang på søndag. Etter det har det vært seilflyging hver dag i Lunde. Det er meldt bra vær også onsdag. Torsdag og fredag er det litt mer usikkert før finværet igjen kommer i helgen. Se vår aktivitetskalender for mer info.

Publisert: 17. juli 2012 0

Åpen flyplass i Lunde - søndag 15. juli

Søndag 15. juli kl 11:00 holder Nome flyklubb åpen flyplass i Lunde. Kom å se hvordan dagliglivet i flyklubben vår er. Gratis inngang for alle. Vi serverer pølser og brus og du får mulighet til å se på våre fly samt bli med på en tur. Klokken 12:00 holder vi informasjonsmøte om seilflylappen for de som er litt ekstra interessert.

Publisert: 12. juli 2012 0

Bilder og video fra Wings and Wheels 2012

Her følger en liten bildeserie som den eminente fotografen Sten Arne Brunsby tok under lørdagen på Wings and Wheels i Lunde. Nyt bildene. Se også vedlagt video fra Youtube.

Publisert: 08. juli 2012 0

Reprise på fjorårets sommer?

Selv om vi ikke liker å si det. Og selv om vi vil være positive. Så ser de siste ukene mistenkelig ut som fjorårets regntunge sommer. Norgescup og første uke av sommerleiren ble avlyst denne uken og imorgen, mandag, starter uke 2 av totalt 3 uker med sommerleir.

Egil Roland har blitt seilflyinstruktør

Egil Roland fra klubben vår har denne uken utdannet seg til seilflyinstruktør på Elverum. Nome flyklubb gratulerer så mye og vi håper at han får mange nye elever å jobbe med i de kommende årene. Vi satser på en liten rapport fra Egil etterhvert.

Publisert: 08. juli 2012 0

Ny fantastisk Wings and Wheels helg!

Tross en noe usikker værmelding så ble årets Wings and Wheels nok en suksess. Det ble noe færre besøkende enn ifjor. Men med det usikre været i betraktningen så må vi si oss fornøyde. 25 fly deltok gjennom helgen. Bilder og mer tekst kommer senere.

Publisert: 02. juli 2012 0