Fullt trøkk på Lunde flyplass

Peugeoten til Terje fungerer fortsatt bra som flyplass bil.
Publisert: 23. mai 2009 av Anders Bergane

Det var i dag, lørdag flyging for andre gang for året på Lunde. Fem - seks medlemmer var ivrige på å få noe luft under vingene. Selv med en noe våt bane så ble det i alt en perfekt dag på Lunde.

Med kjempevær var det idag første flytur i seilfly på lenge for Anders Bergane, Ketil Berntzen og Johnny Fourspeed Stingray. Terje Aasane stilte selvsagt som instruktør mens Simen og Bård Henning delte på ansvaret for sleping denne dagen.

Banen var faktisk overraskende bra tatt i betraktning det tunge regnværet natt til lørdag. Været var også upåklagelig. I full solskinn ble det termikkturer opptil 1200 meter samt noen mindre "sjekk" turer.

Dagens gladeste var utvilsomt jenta som fikk bli med på et 1200 meters slep med acroflyging med Terje Aasane. Loop, roll og wingover ble utført over Lunde til stor begeistring.

Flyging imorgen søndag er desverre avlyst, men neste helg håper vi på like bra vær som idag og enda fler fremmøtte!

PS! For de som lurer på navnet Johnny Fourspeed Stingray, det er faktisk et reelt navn! Nyskjerrige kan kontakte Jon Robert. Han vet mer om denne mystiske personen..