Introkurs i seilflyging 15-16. juli

Publisert: 09. juni 2017 av Anders Bergane

Vurderer du å ta seilflylappen? Nome Flyklubb drar 15-16 juli igang en introkurs-helg for deg som vil gi denne hobbyen en seriøs sjanse. Vi tilbyr 3 flyturer som gjennomføres lik starten på seilflygerutdannelsen, i tillegg får du en motivasjonstur hvor du blir slept til 1000m høyde og får være med på litt akrobatikk hvis ønskelig. Alt dette sammen med en instruktør, og til en meget hyggelig pris: 3000kr!

Denne introkurs helgen prioriterer vi inntil 4 kandidater som i løpet av disse 2 dagene får gjennomført de 4 flyturene sine. De vil få et godt inntrykk av hvordan det er å skole på et seilfly, og vil delvis styre flyet store deler av turene, både i slep, under flyging og under landing. Her vil det bli lagt opp til litt introduksjon for flyteori, og du vil bli kjent med klubben og hvordan vi opererer.

Dette foregår midt i vår 2 uker lange sommerleir hvor vi flyr hver dag i 2 uker. Derfor kan du etter de 4 flyturene velge om du vil fortsette og utnytte en sammenhengende uke med seilflyging i Norges beste seilflyterreng.

Vi starter med en liten informasjon for de interesserte Lørdag 15 juli kl 09:00, i klubbhuset vårt.

Aldersgrense for å begynne med seilfly er 13 år

Mer informasjon rundt program/timeplan får de påmeldte tilsendt.

Påmelding gjøres til post@nomeflyklubb.no eller pr telefon til Egil Roland: 91552783

%Picture7%