Vinteren 2013/14

Fra årskontroll vinteren 2013
Publisert: 10. jan. 2014 av Egil Roland

Da er vi i gang med vedlikeholdet før sesongen braker i gang! GGF er tatt inn i verksted, og jobben på den starter denne helgen.

Det kommer til å bli jobbet på flyene hver mandag og torsdag kveld utover vinteren. Vi tar også i bruk lørdagene om det trengs.
Det er litt variabelt hvor mye som skal gjøres med de forskjellige flyene, så noen kommer til å ta litt lenger tid enn andre.
Alle bidrag på "manpower" tas i mot med stor takk! Egil er alltid tilgjengelig på 915 52 783 :-)

Andre ting å tenke på før sesongen starter er en sjekk på sertifikat og medical. Er alt i orden til sesongen? Må du ha PFT? Mange medlemmer flyr ganskje sjeldent, så en timetelling for å se at man er innenfor kan også være lurt. Terje og Egil er klare til å fly PFT om det trengs når solen varmer og sesongen starter.

For elevene våre er det greit å ta en titt på elevbeviset, og sjekke gyldigheten på det også.

Vi kommer også til å gjennomføre en liten dokumentsjekk på alle aktive flygere/elever ved sesongstart, for å være sikre på at vi er innenfor alle sammen.

Årsmøtet nærmer seg med stormskritt, og valgkomiteen er sikkert glade for gode innspill til styret for 2014.

Ellers får vi jo håpe at vi får litt snø etter hvert, slik at Maulen får noen timer på ski i vinter. Ser jo ikke så sprekt ut foreløpig, men plutselig har vi vel en meter.

Dagens gladnyhet: Dagen er blitt 31 minutter og 31 sekunder lenger!