1. og 2. sept. ble akkurat som vi ønsket oss!

Publisert: 02. sep. 2012 av Egil Roland

Mange blide fjes innom, mange fikk introduksjonstur til seilflysporten. Og, mange tidligere seilflygere prøvde seg igjen, og det virket som om det kunne friste med mer. Littegranne rust-pussing, PFT og teoriprøver så er dere gang igjen alle sammen!

Specht'en ble montert lørdag morgen, og den fikk luftet seg flere ganger i løpet av helgen. Egil fikk tatt utsjekkstur, så om fler piloter ønsker å fly denne kan Egil og Terje nå gi utsjekk på den.
Prisen er satt til kr. 250,- pr. påbegynt halvtime + slep

Vi hadde besøk fra Seilflyhistorisk i helgen, og Petter Lindberg fløy flere turer med Specht. Han fikk i tillegg prøve Kjell sin Pik-3. Ikke noe vanlig syn, å se Kjell stå på bakken og se sitt smykke i luften. Men fint gikk det og.

Kjell fløy også et par turer, og avrundet turen på søndag med helgens korteste landing, i kjent stil. Ikke mange meterne det flyet trenger for å stoppe. Lørdag ble det gjort unna 13 slep og søndag ble det 9 før vi fikk litt småsnagg med slepeflyet, og måtte kaste inn håndkledet for resten av dagen. Litt synd for Nanett, som da ikke fikk noen tur på søndag. Men neste helg! Da skal hun fly.

Forholdene var svært varierte, spesielt på søndag. Det kunne være supert en stund, for så å være totalt dødt halvtimen etterpå... Ikke helt lett å bli klok på. Så helgen for de store strekkturene i Telemark var det definitivt ikke, men likevel ble det mange fine turer.

Den ene Phoebusen ble også vasket, og vi fikk "svinget" vingene på den, for å sjekke at alt er i orden. Før den ble pakket i hengeren sin igjen. Det ble også stablet litt om i hangaren, så vi nå har ganske god plass til Specht og henger, i tillegg til de andre flyene.

For Specht'en blir stående i Lunde i noen uker. Så kom og fly! Simen var slepekusk i helgen, og slepte både høyt og trygt. Alle kom dit de ville, når de ville dit. Takk for god innsats!

Både lørdag og både søndag ble avrundet på "Kina'n", som seg hør og bør. God mat i godt selskap etter en lang dag på flyplassen er slettes ikke feil.

Vi sees neste helg!
Bildene er tatt av Ole Vidar og Egil.

1. og 2. september 2012