Utfordringen er igang!

Publisert: 04. juni 2012 av Frode Sveinungsen

Idag har Jenny Skavlan hatt sine første seilflyturer, og er nå godt igang med opplæringen. Det er mye som skal læres på kort tid, så utfordringene står i kø. Mentor Anders Håkensen satte standarden tidligere idag, da han tok med Jenny på en luftig akrotur.

TV teamet som står for produksjonen av høstens storsatsing på MAX kanalen ankom idag Lunde flyplass. Der ble de tatt godt imot av Nome Flyklubb og da spesielt gjennom mentor Anders Håkensen, som selvsagt kom luftveien til Lunde.

Jenny fikk raskt være med på en introduksjonstur til 1000meters slepehøyde, hvor Anders viste henne hvordan seilflyet fungerer, og selvsagt hva man kan gjøre med det.
Dermed ble det litt akrobatikk, med loop, roll, ryggflyging og stallturn.
Det ble litt i meste laget for gårsdagens bursdagsbarn (Gratulerer Jenny!) og litt svimmel kan man vel si at hun var da de landet.

Nå er det Jenny selv som skal fly de neste turene, hvor hun skal lære å fly i slep, fly seilflyet i seg selv, og lære seg å lande selvstendig. Når hun mestrer dette, skal mentoren lære henne å loope!

Det vil selvsagt være mulighet for alle å fly seilfly hos oss resten av denne uka, så møt opp på flyplassen i Lunde, det er DER det skjer nå!