Maule'en kan brukes på Geiteryggen

Publisert: 04. mai 2011 av Anders Bergane

Nome Flyklubb har kjøpt sesongkort for LN-AEW som gjelder fra 1. mai til 31. august på Skien Lufthavn, Geiteryggen. Plassen kan brukes utenom åpningstid, men det finnes noen begrensninger og kommentarer til dette. Vi ber alle medlemmer som flyr Maule om å sette seg inn i dette.

Sesongkort for ENSN betalt for LN-AEW
Gjelder fra 1. mai til 31 august.

Avtalen med Skien lufthavn vedlagt som .PDF fil i bunn. Merk kommentarer under.

Til Nome Flyklubb
v/ Bendik Fosse

Viser til samtale i dag, og bekrefter med dette at tillatelsen fortsatt er gyldig. Tillatelsen forutsetter at fartøysjef er kjent med lokale forhold ved Skien Lufthavn, Geiteryggen. Grenland Flyklubb sørger for opplæring til sine medlemmer i  forbindelse med utsjekk / annen opplæring. Dette innebærer at medlemmer i Nome Flyklubb som samtidig er medlem i Grenland Flyklubb, sansynligvis har gjennomført tilstrekkelig opplæring angående lokale forhold. Foreslår at du tar kontakt med Grenland Flyklubb v/ Johnny Sivertsen angående eventuelle opplæringsbehov for andre.

Tillatelsen er gitt med primært formål å sørge for mulighet for etterfylling av drivstoff til brannvaktlyet. Skien Lufthavn AS vil også akseptere at tillatelsen benyttes til start og landing med annet formål utenfor publisert åpningstid, men vil ikke akseptere skoleflygning, herunder "touch and go" utenfor publisert åpningstid.

Vennlig hilsen

Henning Klouman