Det skjer mye bra for tiden!

Publisert: 03. juli 2010 av Frode Sveinungsen

Det har vært en hektisk periode ifbm Wings & Wheels, og denne uken etter W&W har vært brukt på å forberede til sommerleir. Bla.a er hangaren lappet, LS 4 pussing påbegynt, og vi har hatt besøk av Varden. Dessuten er Kjell Michelsen på plass!

Til tross for sommerleir først i uke 27 og 28, er det et par medlemmer som har valgt å tilbringe store deler av tiden sin på flyplassen denne uka. Man har jo ferie, og Lunde er en plass man kan slappe av på, og nyte det flotte været. Innimellom har det også blitt tid til overs på diverse dugnadsoppgaver.

Jan Tore har i ren Tarzan-stil klatret opp på hangartaket med varmluftspistol og skjøtestykker, og lappet de aller fleste hullene der oppe. Dette har gjort hangaren til en romslig og tørr arbeidsplass for å reparere skaden til LS4. I skrivende stund står første del av jobben nå for herding. Imorgen fortsetter Ole Vidar med sine kunster.

Anders og Frode har også begynt å pusse ned krakkeleringene på vingene, og nå gjenstår bare rubbing. Så, LS 4 begynner endelig å bli klar om noen få dager nå.

På onsdag inviterte vi avisa Varden på besøk, og både journalist og fotograf ble med en tur opp i det blå. I lørdagens utgave fikk Nome Flyklubb en flott presentasjon med dobbeltside og livlig tekst og bilder. Dette håper vi hjelper klubben med å bli mer synlig, og etterhvert bærer frukter iform av nye medlemmer. Tiden vil vise!

Vår trofaste seilflyvenn Kjell Michelsen svikter aldri, og nå er han igjen på plass med telt og fly for å kose seg på gressarealet vårt. Det ble ikke noe seilflyslep på lørdag, fordi vi valgte å samle all aktivitet til søndag. Det er ventet godt med aktivitet fra kl 10:00, og både elever og sertifikatpiloter står i kø for å fly.
Den privateide motorglideren til Terje, "Kula" og Jan Tore fikk idag sitt første svev over Lunde, og Jan Tore kunne melde ifra om at han er kjempefornøyd så langt, og at han ser frem til en lang seilflysesong med nye muligheter og utfordringer.

Våre nyeste elever har kommet et godt stykke på vei mot soloflyging, og ganske snart venter litt teoriprøver på dem. I den anledning vil vi foreta noen støtteundervisninger underveis i uke 28.
Her kan selvsagt hvem som helst slenge seg på for å friske opp i teorien sin!

Vi ser frem til en flott juli måned med gode flyforhold og noen gode kvelder rundt grillen.
Husk å sette av 10 juli for sommerfesten!