Glaser-Dirks DG 500

Klubbens stolthet! Flyet ble kjøpt inn vinteren 2001 fra Eskilstuna Flygklubb i Sverige. Dette flyet er et meget bra allround seilfly med bra ytelser i både akrobatikk og strekkflygning. DG'en benyttes primært til grunnskoling, skoling i strekkflyging og skoling i akrobatikk. Det er konstruert i glassfiber med opptrekkbart hjul. Instruktøren sitter bak eleven i tandem. Begge cockpiter har de samme styringsorgan. Flyet er i tillegg utrustet med seilflycomputer og G-måler.

Publisert: 02. okt. 2020

Rolladen-Schneider LS-4

Klubbens en-seter. LS4'en brukes til både videregående skoling i blant annet strekk-flyging, men brukes også av klubbens ferdigutdannede seilflygere. Flyet egner seg meget bra for elever men flyet er heller ikke langt bak de moderne strekk-seilflyene som brukes til konkurranse, hva gjelder ytelse. Derfor er dette et helt perfekt allround fly for klubben.

Publisert: 01. okt. 2020

Maule MX7-180

Maule Mx7 ble opprinnelig konstruert som et "bush" fly. Flyet kan operere fra upreparerte flater, og trenger ikke lang fri bane for å ta av. LN-AEW brukes primært til sleping hos oss, men medlemmer i klubben kan også leie flyet til andre formål utenom seilfly-aktiviteten. Flyet er et fint reisefly, og på vinteren er det veldig populært å sette på skiene og lande på snødekte områder og islagte vann.

Publisert: 30. sep. 2020