Bli seilflyger i Lunde

La drøm bli virkelighet!

Publisert: 30. sep. 2020 av Anders Bergane

Vi er så glad for at du har funnet frem til oss og at du vurderer å lære deg å fly seilfly! Dette er sannsynligvis helt nytt for deg, men bare gled deg, du har en utrolig spennende og lærerik periode foran deg. Du kan lese litt videre om det Nome Flyklubb kan tilby, hva det innebærer og hva det koster. Ta kontakt med oss, og vipps så er du i luften som seilflyelev!

For deg som vil ta seilflygersertifikatet har vi et komplett kurs i klubben, som tar deg fra elev til ferdig sertifikatpilot. Alt foregår i Lunde. Det er selvsagt en fordel å prøve seilflyging før du setter igang med selve utdannelsen. Nome Flyklubb tilbyr en rekke forskjellige opplevelsesturer for deg som vil prøve seilflyging.

Hvor lang tid tar det?
Normalt sett bør man regne to år for å få sertifikat, men de ivrigste elevene kan klare det på én sesong. Hvis man for eksempel setter av to uker i vår sommerleir som arrangeres hvert år i juli måned, kan man begynne å fly den første dagen, og innen de to ukene har gått, fly solo (alene uten instruktør). Etter at man har fløyet solo, starter man på videregående kurs som blant annet innebærer mer avanserte øvelser og mer fokus på å utnytte oppdriften og dermed fly lengre turer, gjerne på flere timer.

Pris?
Totalpris på det hele vil normalt ligge et sted mellom 30.000,- og 45.000,- helt avhengig av alder og hvor langt tid man bruker på utdannelsen.
Vi har reduserte priser for de mellom 13 og 25 år.

Når man har fått seilflygersertifikatet kan man fly så mye man selv ønsker. For å minimum opprettholde sertifikatet må man regne med ca 7-8000,- hvert år. Legger man i litt og bruker 20.000,- kan man virkelig fly mye! 20.000,- høres kanskje mye ut, men det tilsvarer rett over 1600,- i måneden. Og det synes vi ikke er mye for verdens gøyeste hobby!
Sammenlignet med mikro- og motorfly så gir seilflygingen mye mer flytid ut av hver krone hvis man er aktiv, flink og utnytter forholdene.

Lyst til å lese mer om seilflyging?
Les vår seilflyguide for å få vite mer om seilflyging, utdanning og sikkerhet:
Mer om seilflyging!

Ta kontakt med oss
Har du fler spørsmål? Ta kontakt med oss og vi svarer mer enn gjerne på dine spørsmål.

Nomevegen 426, Lunde i Telemark

Bli seilflyger