Sesongstart 2016

Publisert: 25. april 2016 av Egil Roland

Det er vel nesten rekordtidlig å starte sesongen 23. april i Lunde. Men i år var det mulig!

Stripa og området vårt har tørket opp tidlig i år. Det er fremdeles bløtt, men fullt mulig å fly.
Som sagt så gjort! Det var innkalt til dugnad kl. 11 lørdag 23/4, med påfølgende flyging. Formann Anders hadde allerede brukt en del tid på stripa, så mesteparten av punktene som skulle gjøres på dugnaden var allerede utført. Gjensto stort sett å tømme hangar og montere fly.
Anna Tomine, vår ferskeste elev, fikk æren av å ta sesongens første start i DG'n vår. Så ble det sesongutsjekk med Ketil, og deretter et par passturer med blide, besøkende damer.
Været tettet seg til utover dagen, med snøbyger... Men mellom bygene var det eventyrlig greit løft.
Søndagen ble værmessig omtrent som lørdag. Dariusz fikk sin første start for sesongen, og fløy en fin termikktur med god høydegevinst.
Anna Tomine fortsatte den gode trenden, og landet selvstendig på sin 3. start! På 4. starten sirklet hun seg likegodt til 1300 meter høydegevinst...
Ble bare tre starter på søndag, men fler var heller ikke nødvendig. Forholdene var mildt sagt gode. Men også på søndag ble det etter hvert mye snøbyger, så vi avrundet vår første helg i 17-tiden på ettermiddagen.
Det er utrolig godt å være i gang igjen, og vi satser selvsagt på flyging hver helg utover i sesongen. Skal ikke se bort fra at det blir noen ukedager også.