Pilotmøte på Notodden 19/10

Publisert: 22. sep. 2013 av Anders Bergane

Lørdag 19. Oktober kl 19 vil det bli holdt pilotmøte i regi av Uttaks og KonkurranseKomiteen (UKK) på Notodden Seilflysenter.

Tema for kvelden blir:

-        Konkurranseformer. Hvordan gjøre det enklest og artigst mulig?

-        Terminliste 2014. Når og hvor?

-        Etablering av regionsmesterskap

-        Rekruttering og satsing på videregående flyging?

-        Hvordan kan konkurransene stimulere?

-        Landslagssatsing for juniorer og seniorer

-        Akro. Er det interesse for nasjonale konkurranser?

Her er en sjanse til å påvirke hvordan vi holder konkurransene fremover. Hvordan kan vi øke interessen for konkurranseflyging? Økt spenning med regattastart og førstemann til mål? Eller mindre formelt med en variant av AAT uten sektorer, hvor man utnytter forholdene der det er best? Kanskje sitter noen inne med ideer som kan gjøre konkurransen enklest og artigst for flest mulig?

Men også utenfor konkurranse, hvordan kan vi rekruttere piloter til høyverdig strekk- og akroflyging? Her er jeg sikker på at det gjøres mye bra rundt i de ulike klubbene. Hva fungerer og hvordan kan forholdene eventuelt legges bedre til rette for de ferske av oss? Hvordan kan UKK bidra?

PS: Til de som ikke vil ha mulighet til å delta på møtet på Notodden, vil det også bli arrangert pilotmøte i Oslo i NLFs lokaler 16.oktober kl18. Se forøvrig http://nlf.no/seilfly/pilotm-ter-i-regi-av-uttaks-og-konkurransekomiteen