Enedelig sommerleir i Lunde!

På vei ned fra seilflyslep til 1200 meter i Lunde.
Publisert: 17. juli 2012 av Anders Bergane

Sommerleiren smalt endelig i gang på søndag. Etter det har det vært seilflyging hver dag i Lunde. Det er meldt bra vær også onsdag. Torsdag og fredag er det litt mer usikkert før finværet igjen kommer i helgen. Se vår aktivitetskalender for mer info.

Derfor stiller vi med slepeflyger og instruktør de fleste dager. Til helgen er i utgangspunktet sommerleiren slutt. Men siden den ble så avkortet pga dårlig vær, så prøver vi alt på at den skal fortsette periodevis/utvalgte dager i hvertfall en uke til. Kanskje to.

Nanett Kristiansen er klubbens nye elev i år. Hun har fått svingt seg i flere dager nå og håper å få fly solo i løpet av sommeren. Nanett har fløyet i klubben før og fløy på slutten av -80 tallet to soloturer. Nå håper hun å få fullføre sertifikatet i Nome flyklubb.

Egil Roland er som kjent klubbens nye instruktør om dagen og trives godt med det. Litt tid til akrotrening blir det for Egil innimellom også.

I tillegg er Kjell Michelsen på plass i Lunde.

Til helgen ryktes det at godværet er på plass og at grillen vil være rødglødene helgen gjennom!