Status sesongstart for seilfly

Publisert: 29. mars 2012 av Anders Bergane

Det jobbes i disse dager iherdig med å klargjøre seilflyene til påskeflyging. Det kan holde hardt, men vi har et håp. Vi informerer da selvsagt alle medlemmene. De som har mulighet til å stille på dugnad i Skien eller Lunde kan ta kontakt med Anders eller Egil. Vi trenger all hjelp vi kan få.

DG'en er for øyeblikket i Skien og har gjennomgått en rekke småreparasjoner av gelcoat og blir rubbet og "shinet" opp slik at den vil fremstå som langt bedre enn de siste årene.

LS4'en står i Lunde og har blitt rubbet og polert.

Plan videre er å ferdigstille arbeidet med DG'en i Skien i løpet av helgen og frakte den opp til Lunde, enten på slutten av helgen eller tidlig neste uke. Årlig og montering vil så taes i Lunde.

LS4'en vil så monteres. Årlig på denne tar vi litt senere. Begge flyene er uansett luftdyktig frem til midten av mai.

Maule'en trenger også å få byttet til sommersko. Dette prøver vi å få tatt i påsken.

Før vi starter jobben med flyene i Lunde, så vil vi forsøke å legge ut matter i hangar slik at underlaget er brukbart for flytting av fly. Samtidig tar vi ut hengere og diverse fra hangar og gjennomfører en standard vårdugnad. Klubben informerer nærmere når en dugnad er på trappene.

Snart smeller det!

Før sesongstart 2012