Seilflysesongstart rett rundt hjørnet

Publisert: 21. mars 2012 av Anders Bergane

Den milde vinteren har gitt oss en mulighet til å sette igang seilflysesongen rekordtidlig i år. Vi har et håp om faktisk å få til en aldri så liten påskeleir i Lunde. Det er snøfritt i Lunde og det begynner å tørke opp. Fortsetter finværet, og nedbøren uteblir kan vi håpe på sesongstart søndag 1. april (palmesøndag).

Vingene til vår LS4 er pusset litt på, rubbet og polert i Skien, og er nå på plass i Lunde igjen. DG500 vingene er nå i Skien for reparasjon av krakkellering på begge vinger samt rubbing og polering. Disse ventes å være ferdig i løpet av uken.

Etter dette begynner generell klargjøring av flyene i Lunde, med blant annet innsetting av nyoverhalte instrumenter som ventes fra Tyskland hvert øyeblikk. Våre fallskjermer skal neste uke til pakking i Tønsberg og ventes tilbake før påske.

Vi kommer sterkere tilbake med mer info angående sesongstart så fort vi vet mer.

Vil du bidra i arbeidet på seilflyene, ta kontakt med ansvarlig Egil Roland. Vi prøver også å informere på e-post og hjemmeside når vi starter "vårpuss" i Lunde. Det blir høyst sannsynlig en vårdugnad etterhvert.

Vi minner også i år om at de som vil fly betaler inn på vår konto etter følgende satser: Flypriser 2012

Vi sees i lufta snart!