Dugnadsarbeidet

Publisert: 24. sep. 2011 av Egil Roland

går sin gang. Fredag fikk vi gjort unna en god del, drenering rundt hangaren kom på plass, og grovretting av masse ble gjort.

Det som må gjøres de nærmeste dagene nå, er oppretting av skjeve rør. Det er en del av dem, men vi kom godt i gang i dag, lørdag.
Det ble testet ut diverse måter å rette på, og Jan Tore og jeg konkluderte til slutt med at det beste er å gjøre dette for hånd.
Grabben til gravemaskinen er satt opp som "bøyejigg" (se bilde av Jan Tore), og det fungerer fint. To mann kan jobbe samtidig, uten å gå hverandre i næringen.
Om vi er litt flinke i morgen søndag, og utover i uken, bør vi få det unna.
Lunde vgs fortsetter sin del av jobben på mandag, og utover i uken. Om alt går som vi håper, bør det ikke drøye alt for mange helgene før vi kan sette opp reisverket igjen.

Hangardugnad 2