Få deg en prøvetur i seilfly nå i august!

Publisert: 22. aug. 2011 av Anders Bergane

Lørdag 20. august stiller Nome Flyklubb på stand på Geiteryggen i forbindelse med flydagen der. Siden det ikke blir mulig å prøve seilfly på Geiteryggen denne dagen så arrangerer vi åpent hus i Lunde, dagen etterpå, søndag 21. august, samt hele helgen etter (27. - 28. aug) alle tre dager kl 11:00 til 16:00. En prøvetur sammen med instruktør koster kun 700,-

Under Flydagen på Geiteryggen informerer vi om seilflyging generelt og forteller deg hvordan du tar seilflylappen hos oss. På grunn av arrangementet med mye flyging under selve flydagen får vi desverre ikke til å fly prøveturer med seilfly. Derfor inviterer vi deg til Lunde flyplass, mellom Ulefoss og Lunde, dagen etter samt helgen etter for å gi deg info om seilflyging. Du får også en ypperlig mulighet til å prøve seilfly sammen med en dyktig instruktør.

Vi ønsker velkommen til Lunde følgende dager:
Søndag 21. august
Lørdag 27. august
Søndag 28. august

Alle dager 11:00 til 16:00

Lunde Flyplass ligger parallellt med Fv. 359 nordvest for Nomevann, ca. 2 km fra Lunde sentrum og ca. 8 km fra Ulefoss. Det er enklest å komme dit med bil eller fly, men det er også mulig å ta toget til Lunde eller Bø (med bussforbindelse til Lunde), eller ta buss fra Ulefoss. På sommeren kan man også reise til og fra Lunde med en av kanalbåtene på Telemarkskanalen.

Flystripen er synlig langs veien på høyre side rett før avkjøringen til Lunde sentrum dersom man kommer fra Ulefoss.

Følg skilting!

Litt info om hva vi tilbyr:
Nome Flyklubb tilbyr en rekke forskjellige prøveturer og kurs for deg som vil prøve seilflyging eller begynne med selve utdannelsen til seilflygerlappen. Det er selvsagt en fordel å prøve seilflyging før du setter igang med selve utdannelsen. Vi tilbyr derfor prøveturer som er beregnet for deg som ikke helt har bestemt deg for om seilflying er noe for deg. Grunnkurspakken er beregnet for deg som vil starte på utdannelsen til seilflygerlappen.

Flytur
Inkluderer:
- En seilflytur med instruktør til 500 meters slepehøyde.
- Passasjeren får prøve å kjenne hvordan det er å fly seilfly.
- Passasjeren får oppleve de forskjellige aspekter ved seilflygingen.
- Generell briefing om flyets utstyr, instrumenter, og flyturen.
- Varighet: 10-30min
Flytur betales direkte til instruktøren før flyturen eventuelt til konto nr. 2665.07.00685 etter avtale med klubben.
Pris kr. 700.-

Akrotur
Inkluderer:
- En seilflytur med instruktør til 1000 meters slepehøyde.
- Passasjeren får prøve hvordan det er å fly seilfly.
- Generell briefing om flyets utstyr, instrumenter, og flyturen.
- Gjennomgang av sikkerhetsrutiner.
- Demonstrasjon av akrobatikk øvelser
- Varighet: 20-60min
Akrotur betales direkte til instruktøren før flyturen eventuelt til konto nr. 2665.07.00685 etter avtale med klubben.
Pris kr. 2.500.-

Introkurs
Vurderer du å ta lappen? Da finnes det et eget introkurs for deg som vil prøve enda mer.
Inkluderer:
Vi tilbyr 3 flyturer til 500 meter, som gjennomføres lik starten på seilflygeropplæringen.
Denne pakken er ment for deg som vil prøve et par ganger for å finne ut om dette er noe du virkelig vil. Du vil få et godt inntrykk av hvordan det er å skole på seilfly, og vil delvis styre flyet store deler av turene, både i slep, under flyging, og under landing.
Varighet: 3 x 10-15min.
Introkurs betales direkte til instruktøren før flyturen eventuelt til konto nr. 2665.07.00685 etter avtale med klubben.
Pris kr. 2.100.-

Grunnkurspakke
Grunnkurs er for deg som vil sette igang med å ta seilflygerlappen.
Inkluderer alt du trenger minus flyslep (flyslep betales for seg selv):
Medlemsskap i Norges Luftsportsforbund og Nome Flyklubb for 2011
Brukeravgift på Lunde flyplass 2011
Årskort Seilfly 2011
Selvassuranse for 2011
Teorikurs (fra Luftfartskolen)
Pris kr. 10.000.- **
Sommertilbud nå: kr. 7.500,- **

** Flyslep kommer i tillegg og betales med kr 50,- pr 100 høydemeter. Klubben viser deg hvordan du betaler dette, etter at du har kommet igang!
Grunnkurs betales direkte klubbens konto nr. 2665.07.00685. Innbetalingen merkes med navn og Grunnkurs 2011. (Kvittering må forevises før første tur.) Vi tilbyr også en 3 måneders nedbetalingsavtale for grunnkurset. Da betaler man 3500kr i tre sammenhengende måneder.

Velkommen til Lunde en av disse tre dagene!