SISTE NYTT: Landing med sjøfly under WW

Publisert: 22. juni 2011 av Anders Bergane

Det er gitt dispensasjon for landing på Telemarkskanalen og fortøyning i den østre delen av Nomevatn i perioden 24-26 juni 2011. Nomevatn/Telemarkskanalen ved Lunde Flyplass (ENLU) ligger øst av Lunde i Nome kommune, ca. 15NM vest-nordvest for Skien Lufthavn, Geiteryggen (ENSN). NB! Som en prøveordning vil antall sjøfly begrenses til 6-8 for 2011.

Flycamp på Wings and Wheels området vil bli benyttet til overnatting for piloter. Ved landing i Telemarkskanalen gjøres det oppmerksom på røde og hvite merkestaker i kanalen. Se opp for båttrafikk. Ved taksing inn/ut til Nomevatn gjøres det oppmerksom på grunne ut til Telemarkskanalen. Det gjøres spesielt oppmerksom på fuglefredningsområdet nærmest Lunde Flyplass i øst. Fortøyning i Nomevatn i oransje bøyer. Fly/Crew får følgebåt fra Telemarkskanalen og fram til fortøyning og deretter transport til flycamp.