Flytelefonisertifikat

Publisert: 14. okt. 2010 av Frode Sveinungsen

Har du lyst til å ha flytelefonisertifikat før neste sesong? Isåfall vurderer vi i høst/vinter å samles for felles støtteundervisning i flytelefoni, med mål om å lettere få unnagjort brevinnsendingene. Deretter blir det oppmelding til teoretisk eksamen, før vi til slutt må testes praktisk.

Det er stadig større behov for et flytelefonisertifikat, ettersom alt tyder på at luftrommene vi ønsker å fly i blir mindre tilgjengelig. Dessuten er det veldig greit å ha når man farter rundt med motorglideren, eller er på strekktur med seilflya. Det hadde vært greit om alle interesserte gav et lite vink, slik at vi kan organisere dette. Brevkurset med bok koster pr idag 1085kr, senere kommer gebyrer for både teoretisk og praktisk eksamen, dersom man forhåpentligvis velger å gå opp til dette. Prisene på disse er foreløpig ukjent.. Vil du bli med på denne støtteundervisningen?