Wings and Wheels vel gjennomført

Treffområdet med flyparkeringen.
Publisert: 30. juni 2010 av Anders Bergane

Snaut 3500 tilskuere fikk med seg årets store begivenhet i Lunde. Årets Wings and Wheels bød som vanlig på alt innen bil, fly og mc. Det ble en kraftig opptur for flydelen av arrangementet der vi fikk besøk av totalt 50 fly i løpet av helgen.

Været denne helgen var strålende og humøret ble selvfølgelig deretter. For Nome Flyklubb sine medlemmer så var det nok flyene og flygingen som var mest interessant. Og her fikk vi se alt fra L-29 Delfin til Tiger Moth. For ikke å glemme flotte acro oppvisninger fra Extra 300 og Yak-52.

Flycampen ble en suksess og det ryktes at det neste år vil bli gjort enda mer for å tilrettelegge for at enda fler fly kan komme ned på plassen. I år hadde vi fly helt fra Kristiansand i syd til Trondheim i nord, i tillegg til østlandet og flere steder på vestlandet.

Helgen for Nome Flyklubb ble også bra. Det ble fløyet nesten 30 turer med svært så fornøyde passasjerer. Dette er svært positivt og god reklame for klubben.

Wings and Wheels ble en hard påkjenning for de som stilte opp for Nome Flyklubb med mange timer dugnad, men alt i alt så er det selvsagt verdt slitet.

Neste år blir vi enda bedre!

Wings and Wheels 2010