Liten oppsummering av mai og helgen

Publisert: 30. mai 2010 av Frode Sveinungsen

Tiden flyr fort når cumulusskyene pumper seg store. Vi er allerede ved utgangen av Mai, og for en fantastisk start vi har fått! 59 starter på 3 uker er strålende!! Denne helgen ble det flydd på fredag og lørdags ettermiddag og tilsammen 12 turer!

På lørdag fikk vi besøk av to karer fra Bø og Notodden som kom for å prøve. De var meget fornøyd etterpå. Skal vi tro dem på deres ord, kommer de snart tilbake for å prøve mer!!
Senere på kvelden fikk vi også besøk av et turist-par fra Spania, som fikk lyst til å prøve seilfly og se Telemark fra lufta. Selv om akkurat den flyturen ble litt kort, var skryten av norsk natur veldig i fokus. Mange fjelltopper med rikelig vegetasjon var noe som begeistret stort. Vedkommende skulle forøvrig prøve seg i seilfly når han kom hjem til Spania også. Det gjør han nok klokt i!

Thomas fløy en tur på lørdag også, i turbulent vær. Men 30 minutter i å sirkle termikk er gøy likevel! Det går bare fremover med elevene våre. Vårt nye medlem Joel fikk bla.a prøve seg et par turer på fredag, og Anders er svært nærme i å bli sent på solotur igjen etter nok en bra tur på lørdagskveld, også da litt turbulent.

Gode gamle Reidar er også blitt vanlig å se på flyplassen de siste helgene, og det er meget hyggelig om han bestemmer seg for å begynne å fly igjen. Han fikk seg en fin flytur til Lifjell forrige helg, og på lørdag tok Jan Tore ham med til Lifjell igjen. Det må jo gi mersmak!!

Jan Tore har forøvrig fått IK-4 papirer, gratulerer med det! Dette betyr nå at Jan Tore kan fly introturer med passasjerer for klubben. Dette vil vi få mye nytte av fremover, ettersom vi ser at mange henvender seg til klubben og spør om vi kan ta introturer. Vi får håpe Jan Tore kunne tenke seg å bli IK-3, etterhvert som han får mersmak av å instruere!

Søndag ble desverre seilflygingen avlyst da det ikke passet å slepe for noen av våre slepeflygere.  Neste helg håper vi å komme sterkere tilbake selvsagt!

Vi kan uansett se tilbake på nesten 60 flotte flyturer nå i mai, 2 nye elever, 3 stk "fornye-lappen"-medlemmer!
Vi får bare fortsette å kose oss på himmelen, enten den er blå eller grå! Det er gledelig å se at folk vil fly, og vi skal stå litt ekstra på nå for å få LS-4'n klar så fort som mulig, slik at fler kan fly samtidig.

Takk for all flyging i mai måned, ikke minst tusen takk til slepekusker og instruktører som gjør dette mulig. La oss håpe juni blir minst like bra!!

Trykk på kalenderen og meld dere på for flyging alle mann!

Kalender for seilflyging i Nome Flyklubb 2010