Nome Flyklubb må gjøre grep i flyparken

DG 500 i helgen.
Publisert: 01. nov. 2009 av Anders Bergane

Etter svært lite aktivitet i hele år, da spesielt etter fellesferien så må det nå desverre gjøres grep i klubben. Av økonomiske grunner må klubben selge sine to seilfly, DG 500 og LS4. Klubben står da igjen med et motorfly som vil kunne bringe inntekter ved blant annet brannvakt.

Klubben har håpet i det lengste, men tiden har nå desverre kommet og man var nødt til å gjøre noe.

Hva som skjer neste år med seilflydelen av klubben er ennå uvisst, men innleie av seilfly kan være en mulighet samtidig som et mulig samarbeid med Seilflyhistorisk Forening kan være gunstig for både Nome Flyklubb og Seilflyhistorisk Forening.

Det viktigste av alt er derimot at Nome Flyklubb også neste år deltar på arrangørsiden av Wings and Wheels og beholder viktige inntekter fra dette stevnet.

Følg med på Nome Flyklubbs hjemmesider for utviklingen utover høsten og vinteren.

Vi oppfordrer også medlemmer til å komme med forslag, innspill, tanker og ideer rundt veien videre for Nome Flyklubb her på hjemmesiden vår, for eksempel her på denne artikkelen.