Interessemøte for Mikroflyavdeling

Publisert: 10. sep. 2016 av Frode Sveinungsen

Mikroflyging «er i vinden» og det er stor interesse og vekst for denne luftsporten generelt i Norge og verden.

Frode ønsker å lodde interessen for oppstart av en mikroflyklubb innad i Nome Flyklubb, derfor inviterer han til et interessemøte/oppstartsmøte i klubbhuset vårt 28 september kl 19:00.

Agenda:

• Bakgrunn for initiativ til en mikrofly avdeling

• Organisasjonsplan: Hva kreves av bemanning/oppgaver

• Hva skal vi tilby? – Nedslagsfelt/Målgruppe

• Flyskole? – Muligheter

• Hva kreves av materiell og finansiering

• Flytyper

• 5 års plan(utkast)

• Lodde stemning

• Videre konkrete planer utifra interessen som ble loddet

Nome, Bø og vest-Telemark har dårlig med tilbud for slik utdanning, og det kan derfor være et friskt pust for vår flyklubb å tilby dette, når vi har det meste på plass fra før. Det er positivt å øke tilbudet om mikroflyutdannelse innover i Telemark, utifra Lunde.
Stor tro på at dette vil gi oss god vekst i medlemsmassen over tid, med god aktivitet og flere folk som kan bidra med drift av anlegget vårt.
Frode Sveinungsen er nylig frigjort fra lignende oppgaver i Skien, derfor har han nå tid og mulighet til å rette energien sin på å få I gang noe i Lunde.

Motivasjon: Økt aktivitet, fler lokale aktive medlemmer som kan føre til daglig bruk av flyplassen, ikke bare helgebasert.
På sikt er håpet at dette bla.a kan gi oss større muligheter for overnattingslokale/byggelokale og hele tiden ha et tett samarbeid mellom motor/seil/mikro.

Håpet er også at dette vil smitte over til en større aktivitet og tilstrømning til seilflygingen vår.

Med utgåtte seilfly/motorflypapirer er det en smal sak både å ta opp igjen seilflyrettighetene og ta mikroflylappen.
Målet er å få tilbake en god del av dem som har gitt opp, til heller å fly mikrofly. Forhåpentligvis vil noen av disse også ta opp igjen seilflylappen, men det er isåfall bare ren bonus. Det viktigste er å få dem aktive igjen.

Frode er positiv og håper flere med han vil være med å dra lasset for å få dette til. Velkommen alle sammen!
(Lover uansett kaker, brus og kaffe, så bare DET er jo en god grunn til å komme :D )