Helgens hangardugnad

Publisert: 19. sep. 2011 av Egil Roland og Anders Bergane

Helgens hangardugnad gikk rett og slett forrykende! Mange medlemmer stilte både fredag og lørdag og vi ble ferdige med alt vi skulle pluss mer til lørdag kl 17:00. Lenge siden sist vi har sett like effektiv dugnad i Lunde.

Fredag kveld var duken av hangaren, og alt klargjort for å demontere reisverk på lørdag. Lørdag kl 09:00 var kranbilen i gang med første "ben", og innen klokken 12 lå hangaren komplett demontert. Snakk om effektivitet!

Vi fortsatte utover lørdag ettermiddag med demontering av fly og rydding av diverse løsøre, samt noe skog bak hangaren. Ikke noe problem å ha dugnad når så mange stiller opp. En stor takk til fru Hegna for utmerket bevertning fredag kveld, hører med. Da er det bare vente på at grunnarbeidet skal bli ferdig. Det er såvidt vites pågegynt i dag, mandag. Ny duk er bestilt, og alt virker å være i rute.

Likevel er det en stor jobb igjen, selv om vi regner med at montering av hangar skal gå rimelig greit. Først av alt blir det ny dugnad for å få rettet ut alle de skjeve jernrørene som er i reisverket. Vi kommer tilbake med info om dette når vi er klare til å starte på det.

Når grunnarbeid er ferdig og når alt jernet er rette ut så satser vi på en ny helgedugnad der vi setter opp reisverk og monterer duk.

Dette blir bra!

Hangardugnad 2011