http://www.nomeflyklubb.no/gif/nome_logo2.gif

Nome Flyklubb
Postboks 29 
3832 Lunde i Telemark 
E-post: post@
Org.nr. 986716297
 Kart til Nome Flyklubb
NFK © 2009 - 2017

Site powered by

Sniggabo CMS v.3.26




 
Støtt Nome Flyklubb når du spiller hos Norsk Tipping! Skriv ut dette skjemaet og ta det med til din tippekomisjonær.
 
Eller send SMS med kodeord: GRASROTANDELEN 986716297 til 2020




Logg inn: Bruker id: Passord: Hjelp!

Wings & Wheels 2011, 24-26 juni


Stearman var for første gang å se under Wings and Wheels i Lunde.


Wings & Wheels 2011 er historie. Selv om fredagen ble fylt med regn ble dette tidenes treff! Med flere treffdeltakere og publikum enn noen gang på de 12 årene Wings & Wheels har eksistert i Lunde. Her følger en liten rapport fra helgen.

Selv om fredagen ble regnfull strømmet treffdeltakere på slik at campen ble fylt opp til randen.  Amcars, veteranbiler og MC av alle slag strømmet på. Kvaliteten og nivået på kjøretøyene blir stadig bedre og bedre. Et skår i gleden var imidlertid det dårlige flygeværet på fredag. Noen få fly dukket imidlertid opp utover fredagskvelden.

Da regnet gav seg fikk vi se en rå modellflyoppvisning fra distriktets beste piloter. Med åpning av Nome modellflyklubb sin fantastiske modellflyplass på flyplassen håper vi på nok et modellflyshow også neste år. Senere på kvelden entret Fuelgirls scenen med blant annet flammesluking og akrobatikk fra scenen ved saloonen. Saints and Sinners avsluttet fredagsfesten fra hovedscenen.

Lørdagen startet med oppholdsvær og Fly In. Flere av flyene som opprinnelig var påmeldt på fredag dukket opp lørdags morgen. Dette var utvilsomt den travleste dagen når det gjelder flyaktiviteter i Lunde noensinne. Det hadde nok kommet enda flere fly dersom det hadde vært bedre flyforhold. Av de 106 påmeldte flyene kom det til slutt 63 fly i løpet av Wings & Wheels. Med dette ble fjordårets rekord på 51 fly slått. Fly In i forbindelse med Wings & Wheels har blitt en suksess. I tillegg fikk vi også besøk av 4 sjøfly som landet i Telemarkskanalen og ankret opp på Nomestranda. Neste år vil vi bli enda bedre på å legge forholdene til rette for de som kommer luftveien.

Under flyshowet ble det vist flyakrobatikk av beste merke med innslag av paraglidere, fallskjermhopping, seilfly, helikopter, avansert akroflyging, veteranfly, jagerfly og pyroshow. Crusingen startet mens flyshowet fremdeles pågikk. Mange skuelystene publikummere fikk seg en stor og magisk opplevelse når oppvisningsflyene suste rundt ørene samtidig som lyden av V8 inntok Lunde sentrum. To kongeørner avsluttet crusingen og flyoppvisningen idet de plutselig kom sirklende høyt over campområdet.

Utover ettermiddagen kom solen etterfulgt av Bil/MCbedømming og Fuelgirls-show. Mange flygere benyttet nok det fine været til å se seg rundt i Telemark. Publikum fikk dessuten muligheten til å prøve både seilfly, helikopter og veteranfly. De som var så heldige å få være med varmluftsballongen fikk seg også en uforglemmelig tur i retning Lifjell ca 141 år etter ballongen Ville d'Orléans, med P. Rolier og Robert om bord som landet i 1870 på Lifjell, nord for Bø etter en dramatisk tur fra Paris.

Etter premiering av Bil/MC startet lørdagens Wings & Wheels show med ”Fuelgirls Carwash og Fuelgirls show” etterfulgt av Dos Mosquitos med hjelp av Fuelgirls. Bernt Solvoll fremførte også Wings and Wheels sangen sammen med Dos Mosquitos.

Kveldens fest ble avsluttet av et gigantisk pyroshow som lyste opp hele stevneområdet i rødt og grønt.
Tusen takk for et fantastisk Wings & Wheels med opplevelser av de sjeldne. Wings & Wheels ønsker med dette alle hjertelig velkommen tilbake til Wings & Wheels 2012!

Med vennlig hilsen
Ole Vidar Homleid
Stevneleder, Wings & Wheels 


Fotoalbum:
Wings and Wheels 2011

Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011
Wings and Wheels 2011

Facebook Twitter Epost



Skriv en kommentar til denne artikkelen:
Navn:  *
Kommentar:  *
Kode:  *
 
Kommentarer:



NOVEMBER

17


» Flykalender

18/11 - Julebord


Vanskelige kjøreforhold
Delvis skyet, 1 °C
Flau vind, 0.6 m/s fra Sør.
0 mm nedbør.
Delvis skyet

fredag
Delvis skyet, 0 °C
Svak vind, 2.6 m/s fra Sør.
0 mm nedbør.
Delvis skyet

Termikkprognose »

Sol opp ned: 07:28 - 14:48
VFR dag:       06:32 - 15:44
Tider er oppgitt i UTC


For å kunne benytte Lunde flyplass kreves det PPR -
Prior Permisson Required - innhentet fra systemet MyPPR.no
Mer info her »




Tekst og bilder © Nome Flyklubb 2009 - 2017 - Site powered by Sniggabo CMS v. 3.26