For en helg!!!

Publisert: 05. juni 2011 av Frode Sveinungsen

Det har vært en fantastisk helg å fly seilfly på. Det ble ikke allverdens av starter, men det ble til gjengjeld lange turer for de fleste! Egil trådde til med en 6-timer likegodt!

Det har som sagt vært et knakende godt vær i helga. Bølger, blåtermikk, store cumuluser og daglig besøk på Lifjell. Stort mer kan man egentlig ikke ønske seg!

Egil er mannen som lager overskriftene, med strekkflyging til Seljord og Lifjell, 2800meter og ikke minst en heftig lørdagstur på 6:10timer! Respekt for viljen til å fullføre en slik tur, samt evnen til å holde seg oppe så lenge. På søndag ble han også dagens mann da han like gjerne kvitterte for en strøken utelanding på Svenseid. Dette var helt uproblematisk, og når han først hadde bestemt seg for et jorde, gikk resten helt automatisk, dvs som en helt vanlig landingsrunde. Egil har dermed oppnådd svært mye seilflyerfaring på noen få dager, og vi kan vel bare ane hvor dette går veien.

Ellers har Frode fløyet med noen potensielle nye slepeflygere fra grenland flyklubb, som forøvrig tok samtlige seilflyfag og besto på første forsøk. Vi gleder oss til fortsettelsen på dette eventyret også.

Simen og Terje takkes stort for oppmøte som slepeflygere, uten dem ville det ikke vært noe å skrive hjem om. Anders fikk også lurt med Terje opp i DG'n for sin første acro-leksjon. Det kan se ut som om det gav mersmak, og vi forventer mange høye slep i tiden som kommer.

Da er det bare å melde seg på til flyging så mye vi orker fremover folkens!!  Vi sees på stripa neste gang!