Første slep for sesongen et faktum!

Publisert: 22. mai 2011 av Frode Sveinungsen

På lørdag hadde vi vårt første slep for sesongen! Til tross for rufsete vær og en kort tur, kunne Egil konstatere at det var godt å være igang igjen!

Det var Egil og LS-4 som fikk luftet seg en tur på lørdag, da Bendik på kort varsel stilte opp på et slep med Maule'n. Rotete termikk gjorde at det nærmest ble en sklitur og 20 minutter senere var de tilbake på bakken. Søndag var det meldt dårlig vær, så da ble det ingen flyging.

LS'n er nå altså klar for å flyes, og vi legger opp til flyging hver helg fremover.
Desverre venter vi fortsatt på at DG'n skal bli klar fra luftfartstilsynet.
NLF jobber på spreng for at luftfartstilsynet skal fremskynde prosessen, da det er flere flyeiere som sitter og venter på at flyene skal bli formelt luftdyktige gjennom CAMO vedlikeholdsprogram.

Vi sees neste helg!