17. mai feires selvsagt på Lunde

Ole Vidar, Thomas og Frode.
Publisert: 18. mai 2010 av Anders Bergane

Årets nasjonaldag ble som den bør gjøres feiret med norske flagg. Likevel i en noe spesiell setting for folk flest. Men ikke for Nome Flyklubbs ivrigste medlemmer. Med tre seilflygere, en instruktør og en slepeflyger så ble det utrolig nok 16 slep på nasjonaldagen. Det stoppet ikke før klokken hadde passert 19:00(!)

Instruktør Frode fikk mer enn nok å gjøre denne dagen og var opp og ned hele 16 ganger. Det ble kun kvarters turer denne dagen, men dette var mer enn bra nok for elevene Anders og Thomas.

Jan Tore ordnet seg også IK4 denne dagen, noe som betyr at han kan fly introturer og ta nye elever med på de to første slepene.

Terje stod for sleping denne dagen, og hadde mer enn nok å gjøre.

På kvelden ble grillen som vanlig fyrt opp og de sultne pilotene fikk i seg etterlengtet 17. mai mat. Til onsdagen braker det løs igjen. Denne gangen fra klokken 17:00. Velkommen til alle, nye som gamle!

17. mai 2010 på Lunde